Sen - wszystko co powinniśmy wiedzieć, żeby skutecznie wypoczywać

„Mam problemy z zasypianiem. Często leżę w łóżku, przekręcam się z boku na bok, a sen nie chce przyjść. W nocy budzę się bez powodu i długo potem nie mogę zasnąć.” Czy to przypadkiem nie o Tobie? Czy bezsenność to choroba XXI wieku? Badania mówią, że z roku na rok przybywa osób, które borykają się z bezsennością – liczba tych osób może przekraczać już 50 % populacji. Nie ma się co dziwić – stres, codzienna presja, ogromne tempo życia, nieodpowiednia dieta, zbyt mało aktywności fizycznej, a w dodatku wszędzie otaczające nas ekrany emitujące niebieskie światło – to wszystko, często podświadomie, ma na nas negatywny wpływ.

💡 Jak dbać o higienę snu bez ucieczki w farmakologię?

👉 zadbaj o aktywność fizyczną, aby zachować formę
👉 zrezygnuj z patrzenia w ekran 2h przed planowanym położeniem się do łóżka
👉 nie przeciążaj się zbytnio, rozsądnie zarządzaj czasem pracy i odpoczynku
👉 ustal stałą rutynę wieczorną, która pozwoli Ci się wyciszyć – może to być relaksująca kąpiel, czytanie książki, słuchanie muzyki
👉 zadbaj o prawidłowe oświetlenie w domu – wieczorem nie powinniśmy przebywać w zbyt jasnych pomieszczeniach
👉 utrzymuj dobry nastrój
👉 wywietrz odpowiednio sypialnię – optymalna temperatura do snu powinna mieścić się w przedziale 16-19 stopni Celsjusza 

Sen odpowiada za regenerację organizmu, ma wpływ na nasz wygląd, samopoczucie i zdrowie psychiczne.

💡 Jakie są objawy niewyspania i do czego może doprowadzić długotrwałe niedosypianie?

👉 zwiększenie masy ciała – zmęczeni i niewyspani mamy mniejszą chęć do podejmowania aktywności fizycznej. Ponadto fizjologiczną konsekwencją niedoboru snu jest zaburzenie gospodarki hormonalnej, co również ma wpływ na naszą wagę.

👉 zaburzenia funkcji poznawczych – nadmierna senność zakłóca pamięć, zdolność myślenia i przetwarzania informacji. Negatywnie wpływa na podejmowanie decyzji czy skupienie uwagi.

👉 zaburzenia wzroku – pojawia się zmęczenie oczu, które odczuwamy jako ból, skurcze powiek, zaczerwienienie, sińce pod oczami, przekrwienie, suchość oczu czy światłowstręt. Badania dowodzą, że stałe przemęczenie oczu może zwiększać ryzyko występowania jaskry

👉 obniżona odporność – nasz organizm zaczyna słabnąć już po jednej nieprzespanej dobie!

👉 osłabione jelita – długotrwały brak snu zwiększa ryzyko rozwoju nieswoistego zapalenia jelit, głównie jelita cienkiego lub grubego.

To nie wszystko! Do tego dochodzą bóle głowy, obniżony popęd seksualny, ryzyko cukrzycy typu 2, choroby serca… można długo wymieniać. A jak ma się do tego wszystkiego CBD?

Czy CBD może nam pomóc w poprawie jakości snu? TAK! CBD może nie tylko wydłużyć sam sen (zwłaszcza fazę snu głębokiego), ale przede wszystkim pomóc nam uporać się z przyczynami bezsenności.

CBD wspiera dobry sen, ponieważ:
😴 ułatwia radzenie sobie ze stresem,
😴 działa przeciwlękowo i uspokajająco,
😴 łagodzi ból, który często jest powodem bezsenności,
😴 redukuje występowanie koszmarów sennych,
😴 wspomaga regulację cykli snu i czuwania,
😴 minimalizuje tzw. gonitwę myśli przed zaśnięciem,
😴 w wyższych dawkach ułatwia zasypianie.

Przy problemach ze snem wypróbuj kapsułki dojelitowe Satipharm CBD dzięki swojej wyjątkowej technologii Gelpell mają 3,5 razy lepszą biodostępność, a to oznacza, że składniki aktywne w nich zawarte uwalniają się skuteczniej i działają dłużej niż w przypadku innych produktów. Szczególnie polecamy kapsułki Satipharm CBD Sleep, wzbogacone m. in. ekstraktami z czarnej fasoli afrykańskiej i różeńca górskiego.